Cora 1/2021
Varaosat haltuun ProcessManagerin avulla Epäjärjestys varaosavarastossa tai väärään aikaan tilatut osat aiheut- tavat turhia kustannuksia ja pullonkau- loja vauriokorjaukseen. Korjaustyöhön tarvittava varaosalista synkronoituu Cabasista ProcessMana- gerin kanssa samalla, kun korjausajat siir- tyvät järjestelmään. ProcessManage- rista varaosavastaavan on helppo seu- rata sitä, milloin auto on tulossa korjauk- seen. Samalla järjestelmästä saa tiedon siitä, mitä varaosia kyseiseen autoon tulee tilata ja mitkä osista on mahdolli- sesti jo tilattu. Järjestelmä myös antaa varoituksen, jos ajoneuvolle varattu kor- jausaika lähestyy mutta osat eivät ole vielä saapuneet. Tämän ansiosta voidaan reagoida nopeasti tilaamalla kriittiset osat tai siirtämällä työtä eteenpäin. Tieto varaosista liikkuu järjestelmän avulla organisaatiossa kitkattomasti. Jär- jestelmään voidaan merkitä varaosarul- lakon sijainti, jolloin osia ei tarvitse etsiä vaan mekaanikko voi tarkistaa asian jär- jestelmästä. Järjestelmästä voidaan myös tulostaa etiketti , jol la merkataan kyseisen auton osat. Sisäisellä viestillä voidaan myös ilmoittaa puuttuvista tai lisätilausta vaativista osista helposti varaosavastaavalle. Varaosien tilanne on tuotu helposti näh- täväksi työkortin etusivulle. Kun auton korjaus vaatii varaosia, on työkortilla näkyvissä oven kuva. Oven väri vaihtuu sen mukaan, onko varaosat jo tilattu vai ovatko osat jo saapuneet. Näin tiedetään heti, voidaanko työskentely kyseisen auton parissa aloittaa. ProcessManagerin työkortit kertovat yhdellä silmäyksellä vaurion korjaamiseen käytettävän ajan ja varaosien tilanteen. Näytölle saadaan tuotua myös muita haluttuja tietoja. Kuten esimerkiksi sävyn valinnan tilanteen tai siitä onko kyseessä sähköauto. Avainasemassa on tarpeellisen tiedon nopea ja helppo välittäminen. 12 CORAREFINISH 1/2021
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk0MTY=